תיקון 190

חיסכון פנסיוני לבני 60, האם זה אפשרי?

התשובה הינה, כן! אבל כיצד נדע לבחור בחיסכון הנכון לנו? כיצד נפקיד הפקדות אשר נכונות בשבילנו? התשובה הנכונה טמונה בתכנון פנסיוני ובתכנון פרישה המתאים לבני 60. באמצעות תכנון פנסיוני נכון נוכל להפקיד לקופות הגמל לפי תיקון 190, באופן שיתאים לנו גם לתכנון פרישה לטווח הארוך או הקצר.

מהו תיקון 190?

בשנת 2012 נכנס תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, אשר מתייחס ישירות אל תחום הביטוח הפנסיוני ומשפיע רבות על התכנון העתידי, ויכול להניב פוטנציאל פיננסי גדול באמצעות תכנון פנסיוני לטווח הארוך, לפני שמבצעים כל השקעה בקופת הגמל, חשוב ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע המבין בתחום, על מנת לקבל רווחים מניבים וניהול נכון של השקעת כספים באופן חד פעמי או מתמשך לקופות הגמל.

למי זה טוב?

תיקון 190 מאפשר הטבות מס לבני 60 וגם הטבות מס לפני פרישה, באמצעות הפקדת סכום חד פעמי או כסף נזיל לקופות הגמל. היתרון באמצעות ההפקדה החד הפעמית, ניתן לנייד את כספי ההפקדה בין מסלולי ההשקעה השונים המוצעים לקופות הגמל, או אף לבצע ניוד לקופת גמל בחברה אחרת ללא תשלום מס כלשהו. ניתן אף בהמשך הדרך לאחר גיל 60 לבחור בכספים כקצבה חודשית אשר מקנה פטור מלא ממס, או ניתן למשוך את כל הסכום עם תשלום מופחת של מס רווח הון בגובה 15%, לעומת גבייה של 25% מס רווח הון על אפיקי השקעה אחרים. קיימת גם הטבת מס שתגולם עבור המוטבים אשר מונו כיורשים, בקרן שבוצעה בה הפקדה לפי תיקון 190.

מדוע מומלץ להפקיד לפי תיקון 190?

תיקון 190 גם מאפשר היוון פנסיה שמשמעותו משיכה חד פעמית של חלק מסכום הפנסיה או ההפקדה החד הפעמית אשר הושקעה לקופות הגמל. הפקדות לפי תיקון 190 מאפשרות חיסכון משמעותי בעת תשלום מיסי רווחי הון בעת המשיכה או כל פעולה המבוצעת בקרן. הכספים המצויים לקופות הגמל תמיד ניתנים למשיכה בכל זמן ויש מגוון עשיר של מסלולים לבחירה להשקעה לקופות הגמל ובנוסף גם דמי הניהול לקופות הגמל הם נמוכים ואינם משתנים.

על מנת למצות את ההשקעה באופן המיטבי ביותר מומלץ עד מאד להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה שייתן לכם את התשובות המדויקות ביותר בנושא תיקון 190. אנחנו בחברת ורד וייסלר גנץ, נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בנושא, פנו אלינו ונחזור אליכם עוד היום.

שינויים ותמורות בעולם הביטוח ב-2018

הכנסת הוציאה הודעה ב19.6.18, כי קיים כפל ביטוחי רב במדינת ישראל. באמצעות ריכוז תוצאות השאילתות אשר בוצעו בתכנת הר הביטוח, מטעם המבוטחים, בסך 2.2 מיליון שאילתות, התגלה מנתוני תוצאות אלו כי קיימים 6.5 מיליון כפילויות ביטוחיות עבור המבוטחים.

תוחלת החיים בישראל ארוכה באופן משמעותי, ולכן משרד האוצר אישר הוזלה בתשלומי הפרמיות החודשיות בביטוח החיים בשל כפל ביטוחי מרובה עבור הציבור בסכומים שעולים מעל מיליארדים. אם יש לכם ביטוחי חיים, בדיקת תיק ביטוח יכולה להביא להוזלה משמעותית וניכרת בתשלומים החודשיים עבור הכיסויים הביטוחיים..

מה זה אומר עבור המבוטחים?

ניתן ללמוד לפי תוצאות מחקר אשר התבצע ומניתוח הנתונים, כי 41% מהישראלים משלמים על כפל ביטוחי וביטוחים שאינם זקוקים להם. ההפסדים עבור המבוטחים על התשלום הכפול או המיותר עומדים על כ-3.6 מיליארד ומרבית הכפל ביטוחי מצוי בפוליסות הבריאות ועומד על כ28% כפילויות ויש להוזיל את מחירי הפרמיות החודשיות אשר אנשים משלמים כיום (הכנסת, 2018).

מהו הר הביטוח?

מערכת לבדיקת סטטוס תיק הביטוח המבצעת שאילתה ללא צורך בתשלום. מערכת הר הביטוח מפיקה דו"ח מפורט על הביטוחים אשר משולמים או ששולמו בעבר על ידיכם. הדו"ח נותן מידע מפורט, כגון: עבור אילו כיסויים ביטוחיים אנחנו משלמים בחודש, האם קיים כפל ביטוחי או ביטוחים מיותרים בתיק הביטוח…

כיצד נדע אם אין לנו כפל ביטוחי אשר מבזבז את הכסף שלנו?

ניתן לבצע בדיקה בתיק הביטוח במטרה לגלות האם קיים כפל ביטוח בתיקכם. איש מקצוע מנוסה אשר יבצע שאילתה מתאימה בתוכנת הר הביטוח, יידע לתת מידע מדויק על סמך הנתונים שיתקבלו מן השאילתה ותוך כדי בחינה של הצרכים האישיים שלכם, אילו פוליסות ביטוח הן מיותרות בכפילויות שלהן או אינן דרושות לכם.

למה אני צריך ליווי מקצועי?

אכן מדובר בנושא בעל משמעות כספית, אך מפאת מורכבותו, עדיף כמובן להיעזר באיש מקצוע אמין, הן לשם הייעוץ והן לשם הליווי הכולל. אנחנו בחברת ורד וייסלר גנץ, נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בנושא. אנו נבצע בדיקה אמינה, מקצועית ויסודית של תיק הביטוח שלכם, הן מבחינת איתור כפילויות, הן בהיבט של הטבות מס, וכן כל היבט אחר שיהווה ערך מוסף מבחינתכם. נשמח לתת לכם את כל התשובות בנושא ואף להמליץ על בניית הרכב ביטוחי מדויק ומתאים עבורכם. פנו אלינו עוד היום.

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים עכשיו