קרן פנסיה לעצמאיים – כל מה שצריך לדעת על פנסיה לעצמאיים

עצמאיים ועדיין לא הפרשתם לקרן הפנסיה? כל מה שצריך לדעת על פנסיה לעצמאיים

כמעט כל עצמאי או בעל עסק בישראל מוטרד משני נושאים מהותיים וחשובים, זאת בנוסף לאתגרים הלא פשוטים שקשורים באופן ישיר לניהול עסק ביום יום שלנו. הסוגיה הראשונה היא תשלום המס שנחשב לגבוה באופן יחסי בהשוואה למדינות אחרות והשניה – הדאגה לפנסיה. כל בעל עסק ולא משנה עד כמה העסק שלו גדול שואל את עצמו – האם אני חוסך מספיק? למעשה, חוק פנסיה חובה לעצמאיים אומר שכל בעל עסק חייב להפריש לעצמו תשלום חודשי לקרן הפנסיה. מטרת החוק היא לבנות לעצמנו עתיד כלכלי טוב, בטוח וחזק יותר.

פנסיה לעצמאיים – כמה אני בכלל צריך להפריש?

אז לפי חוק פנסיה חובה לעצמאיים כל עצמאי מחוייב להפריש סכום מינימאלי הנגזר מההכנסה החייבת שלו ומהשכר הממוצע במשק. ההפרשה הנדרשת בפנסיה מורכבת משתי מדרגות.

  1. מדרגה א‘ – רלוונטית להכנסה חייבת שהיא עד ממחצית השכר הממוצע במשק. במדרגה זו כל עצמאי נדרש להפקיד 4.45% מתוך ההכנסה החייבת לחיסכון הפנסיוני.
  2. מדרגה ב‘ – מהווה 55% על הסכום שבין מחצית השכר הממוצע במשק ועד השכר הממוצע במשק.

פנסיה חובה לעצמאיים – מה המדינה רוצה מאיתנו?

המדינה מחייבת עצמאיים לדאוג לפנסיה שלהם עד לתקרה של השכר הממוצע במשק. כלומר, 4.45% על מחצית ועוד 12.55% על המחצית השנייה. מי שהכנסתו החודשית גבוהה מהממוצע שקיים במשק יכול להפסיק להפריש על הרווח שמעל השכר. את ההפרשה ניתן לבצע בסוף השנה אבל ההמלצה שלנו היא לעשות את זה על בסיס חודשי קבוע. בנובמבר או דצמבר, תמיד אפשר לבצע התאמות כאלה ואחרות.

חשוב לדעת שההפרשה הפנסיונית מחולקת לשני חלקים. שני שליש מההפקדה מוקצה לטובת חיסכון לפרישה. השליש הנוסף מוקצה לטובת סוג של פיצויים במקרה של אבטלה, כלומר למקרה שבו נישאר ללא עבודה ונוכל למשוך את החלק הזה כסוג של דמי אבטלה.

קרן פנסיה לעצמאיים – למה זה כל כך חשוב?

למעשה, אם לא נדאג לעצמנו לפנסיה, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילנו. בנוסף, ניהול נכון של קרן פנסיה לעצמאיים יכול לסייע לנו בניהול נכון של תזרים המזומנים. בואו לא נשכח שקיים גם קנס לעצמאיים שלא מפרישים למכשיר פנסיוני כלשהו. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות ללא הכנסה בשליש האחרון של חייו ובטח לא להוות נטל כלכלי על ילדיו.

איך עושים את זה?

תחום החיסכון הפנסיוני והביטוחים הינו מורכב ודורש ניסיון, ידע והבנה בתחום. לסוכנות הביטוח ורד וייסלר גנץ ניסיון רב שנים ונחשבת לאחת מסוכנויות הביטוח המובילות בישראל.

רוצים לשמוע עוד מידע על קרן פנסיה לעצמאיים? השאירו את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם עם מענה על כל השאלות ולסייע לכם בתהליך שלב אחר שלב.

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים עכשיו