יש לכם פוליסת חסכון? זו ההזדמנות להלוואה בתנאים מועדפים

חברות הביטוח, שזיהו את הקושי הזמני בתזרים המזומנים, החליטו לפתוח ערוץ חדש להלוואות בתנאים מצויינים. בין הראשונות, התייצבה חברת הביטוח מגדל

850 אלף ישראלים עדיין מובטלים והמשק מתחיל להתאושש בחלק מענפי הפרנסה. רבים בציבור חיים על חשבון הכסף שחסכו וממתינים להתאוששות המשק ולחזרה למסלול העבודה. אלא שהחסכונות הולכים ומצטמצמים והצורך בכסף מזומן, מתחיל ללחוץ מסיבות שונות, יש המעוניינים לבצע הסבה מקצועית, אחרים רוצים לנצל את ימי הקיץ הלוהטים לחופשה שבה ינקו מעט את הראש.

הסוגייה המעסיקה במיוחד את אנשי משרד האוצר, הדואגים למענקים על פני הפעימות, היא הפחתת הלחץ. סיוע לתקופת הביניים, במטרה שמשקי הבית יוכלו לשרוד את תקופת הביניים.

ישנו הון לא מבוטל היכול לשרת משפחות רבות והוא מצוי באפיקי חסכון של ביטוחי חיים, אצל רבים בציבור, ישנו חינוך שמרני שחינך אותנו 'לשכוח מהכסף הזה'. קיימות לא מעט סיסמאות בנושא, כמו 'לשמור שקל לבן ליום שחור' ושלל עצות של האמא הפולניה, שנועדו לכוון אותנו להשקעות לטווח ארוך.

לקוחות רבים מבקשים פתרון זמני

מתקבלות אצלנו בסוכנות מדי יום פניות רבות של לקוחות המבקשים למצוא פתרון לתקופת הביניים. בחברת הביטוח מגדל, זיהו את המגמה והחליטו להציע ללקוחות ליטול הלוואה בתנאים מעולים, על חשבון… הכספים שנצברו בפוליסות החסכון. החסכונות הללו שייכים בפועל לחוסכים עצמם והם סגורים בחשבונות שונים לשנות דור. לכאורה, ניתן יהיה לגעת בהם רק בגיל הפנסיה, חלקן אף נזילות. אולם עד לשלב הזה, עוד צפויות תהפוכות לא מעטות.

בחברת "מגדל", כינו את ההלוואות הללו בשם "הלוואות בלון", בהם ניתן לעשות שימוש בביטוח פרט בלבד. על פי תנאי ההלוואה, המבוטח יוכל לבחור את אופן החזר ההלוואה, לפי אחת מבין שתי האפשרויות הבאות: החזר קרן וריבית בתום תקופת ההלוואה, או, החזר ריבית מדי חודש וקרן בתום תקופת ההלוואה.

בחירה בין ריבית קבועה לריבית פריים

על פי התנאים, תתאפשר בחירה בין ריבית קבועה לריבית פריים (!) בתוספת שיעור הריבית הקיים כיום. התקופה המקסימלית להלוואה תהיה 84 חודשים.

מי שיגלה עניין בהלוואה, יוכל לבחור בטופס ההלוואה, באפשרות בחירה בין הלוואה מסוג שפיצר להלוואת בלון. 

האיתנות הפיננסית של הלווה תתבצע החל מחודש יולי 2020, על פי דוח נתוני אשראי. דוח  המבוסס על נתונים המתקבלים ממאגר בנק ישראל אודות הלווה, באמצעות לשכת האשראי קופאס בי.די.אי ובכפוף לחוק נתוני אשראי. הדוח מספק את המידע הפיננסי אודות הלווה ומשקף בצורה טובה יותר את מוסר התשלומים שלו וחיזוי הסיכון לאי פירעון.

בעקבות המעבר למודל החדש, תוסר הדרישה לצירוף תדפיסי בנק של הלווה לתקופה של 3 החודשים האחרונים בהלוואות מפוליסות ביטוח חיים. לגבי יתר המסמכים, לרבות תלושי שכר אין שינוי.

לגבי זיהוי הלקוח במועד מתן ההסכמה: החוק מחייב זיהוי של הלקוח לצורך קבלת הסכמתו להעברת דוח נתוני אשראי. זיהוי יכול להתבצע באמצעות שירות לקוחות של החברה , האזור האישי של הלקוח באתר מגדל, או זיהוי פרונטלי של הסוכן / נציג מורשה אחר כגון עורך דין או רואה חשבון.

לסיום, האמור חל לגבי הלוואות מפוליסות ביטוח חיים בלבד. בשלב זה אין שינוי לגבי הלוואות, בפנסיה/גמל והשתלמות.

שתפו:

מעוניינים לשמוע עוד? השאירו פרטים!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

פתח צ׳אט
זקוקים לסיוע?
היי 👋
אנחנו יכולים לסייע?