אפיקי ההשקעה מתאוששים… עכשיו הזמן לתכנן

הקיץ של 2020 מגיע לאחר חודשים של ירידות על רקע התפשטות הקורונה בעולם.
על רקע סימני ההתאוששות בחלק מערוצי ההשקעה, התחלנו בסוכנות לבחון ערוצי השקעות פנסיוניות לטווח הארוך ותכניות חסכון נזילות לטווח הקצר. זה הזמן לבחון מחדש את חבילת ההשקעות.

כמו השנה הזאת, לא חווינו שנים רבות. בחודש פברואר התהפך עלינו העולם בחסות מגיפת הקורונה וכל המסכים נצבעו אדום. ערוצי ההשקעה הצביעו על הפסדים והסיבות לכך היו רבות ונובעות ישירות ממאות אלפי מובטלים, עסקים שנסגרו או יצאו לחופשה ופחד בשווקים מפני העתיד לבוא. כיום, כבר ברור שהקורונה צפוייה להשאר אתנו לפחות בשנה הקרובה, אלא שהחיים אינם יוצאים לחופשה. החסכונות נפרמו בחלקים לא מבוטלים ואנו מחפשים את המקומות בהם ייגרמו לנו ההפסדים הקטנים ביותר ופוטנציאל הרווח יהיה גבוה.

חודשי מאי-יוני, לראשונה, הצביעו על סימנים אופטימיים. זה הזמן לגמישות בתפישת העולם ולהתייעצות עם האנשים הנכונים, על מנת לקבל החלטות.

השיפור החל

בראשית הקיץ

בחודש מרץ התמודדנו עם ירידות בכל הערוצים: מניות, מטבעות, אגרות חוב בארץ ובחו"ל והפסדים שהורגשו לראשונה גם באפיקים סולידיים כדוגמת קרנות השתלמות וקופות גמל. בחודשים אפריל ומאי, הכריזה הממשלה על מהלכי סיוע והאמון החל לחזור לשווקים. ביוני-יולי, השווקים הגיבו בחלקם באופן חיובי.

בסיכום של 12 החודשים שחלפו, אל המקום הראשון מבין קרנות ההשתלמות, הגיעה באפיק הכללי, הקרן "מור השתלמות כללי" של בית ההשקעות מור. הקרן הרוויחה מראשית 2020 3.75%. אל המקום השני באותה התקופה, הגיעה קרן ההשתלמות "אלטשולר שחם השתלמות כללי", עם תשואה של 2%. עם זאת, נתוני הקרן מראשית שנת 2020, מצביעים על הפסד של 3.48%. אל המקום השלישי ב-12 החודשים האחרונים הגיעה קרן ההשתלמות "ילין לפידות מסלול כללי", עם תשואה של 0.83%.

העבר הוא המנבא

הטוב לעתיד

בית השקעות מור הוקם לפני יותר מעשור ומנהל כיום נכסים בהיקף של כ-23 מיליארד שקל במספר תחומים, בהם ניהול קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות, ניהול השקעות אלטרנטיביות, קרנות גידור, ניהול מסלולי חסכון לטווח ארוך ושירותי ברוקראז'. באופן יחסי, זוהי קרן צעירה. בהרבה מאלה של בתי ההשקעות אלטשולר שחם, או ילין לפידות, המובילים את השוק הכללי ומעניקים תשואות נאות לחוסכים בהם.

התשואות בעולם ההשקעות, הן לכאורה המנבא הטוב ביותר לגבי הישגי הקרנות, או אגרות החוב בעתיד.

"המענה של הסוכנות הוא בהשקעות גם בתכניות הפנסיוניות לטווח הארוך וגם בתכניות החסכון הנזילות לטווח הקצר, שגם הן צמודות לתשואות הנהדרות של קופות התגמולים", היא אומרת, "בנוסף, הלקוח ומשפחתו מקבלים שירות אישי ממנהל תיק אישי וצמוד, בדמי ניהול מופחתים. יתרון נוסף, הינו ניהול באותה הסוכנות של פוליסות הבריאות, החיים, הפנסיה וביטוח הרכוש ועוד יתרון- במסגרת ניהול התיק, הטיפול הינו גם בהלוואות מהחסכונות הפנסיוניים והפרטיים, ללא צורך לפגוע בקופות התגמולים ולשלם מס על סך של 35%".

אנו מדגישים כי לכל יחיד או משפחתו, ישנם צרכים ייחודיים הנלקחים בחשבון. בסוכנות בוחנים מהם הצרכים של כל אחד, כיצד עושים את השימוש הטוב ביותר בניהול המס ומהם הסיכונים המתאימים עבור כל אחד מהם. זהו הזמן הטוב ביותר להגיע אל הסוכנות ולבדוק את ההשקעות הכספיות, האם הן נמצאות בתכנון אופטימלי והאם נשמר הניהול של כל צרכי הביטוח באופן המותאם ביותר.

הדברים המתפרסמים לעיל נכונים לתאריך 30.7.2020

שתפו:

מעוניינים לשמוע עוד? השאירו פרטים!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

פתח צ׳אט
זקוקים לסיוע?
היי 👋
אנחנו יכולים לסייע?